Inovatyvi išvažiuojamoji edukacinė paroda vaikams ir paaugliams „PARODA BE SIENŲ: DANGAUS SARGYBA“

Spalio 21 d. Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų kiemelyje buvo daug smagaus šurmulio. Vaikų dienos centro "Pienės pūkas" ir Neįgaliųjų grupės lankytojus aplankė Vytauto Didžiojo karo muziejaus edukatoriai su interaktyvia išvažiuojamaja edukacine paroda "Paroda be sienų: dangaus sargyba".

 

Vytauto Didžiojo karo muziejus, minėdamas Lietuvos karinės aviacijos šimtmetį ir norėdamas inovatyviais bei šiuolaikiškais būdais antram gyvenimui prikelti minėtus lietuviškus DOBI bei ANBO lėktuvus, iniciavo projektą „Inovatyvi išvažiuojamoji edukacinė paroda vaikams ir paaugliams „PARODA BE SIENŲ: DANGAUS SARGYBA“, laimėjusį Lietuvos kultūros tarybos dalinį finansavimą. Parodos metu Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro lankytojams Edukacijų skyriaus vadėja Erika Kisieliūtė ir muziejininkas Justas Motijauskas pademonstravo „atgijusius dangaus sargus“ – papildytos realybės pagalba atkurtus DOBI-I, DOBI-III, ANBO-IV ir ANBO-VIII. Lėktuvus buvo galima apžiūrėti planšetinių kompiuterių ekranuose, tyrinėti jų konstrukcijas, įvairiausias detales ir sužinojome daugiau techninės bei istorinės informacijos. Ekranuose pamatytą informaciją geriau suprasti leido edukaciniai žaidimai (4 lėktuvų dėlionės) ir kūrybinės užduotys (savos konstrukcijos lėktuvų kūrimas, konstravimas ir išbandymas), kurias sužaisti bei atlikti galėjome visi.

2019 metai ypatingi Lietuvos aviacijos istorijoje. Lygiai prieš šimtmetį atkurtos Lietuvos kariuomenėje buvo pradėta formuoti inžinerijos kuopa, kurios sudėtyje buvo Aviacijos būrys, davęs pradžią Lietuvos karinių oro pajėgų steigimuisi. Tuo metu lietuviai neapsiribojo tik įsigytais užsienietiškais lėktuvais ir ėmėsi konstruoti savus. 1921 m. Lietuvos aviacijos inžinierius leitenantas Jurgis Dobkevičius pradėjo statyti pirmąjį lietuvišką lėktuvą DOBI-I, kuris buvo pabaigtas ir išbandytas 1922 m. Šio paprasto lėktuvo sukonstravimas atskleidė mažos valstybės ambicijas, mokslinį ir techninį potencialą. Tuo pačiu metu lietuviškus lėktuvus konstravo ir aviacijos inžinierius, Lietuvos karo aviacijos vadas, brigados generolas Antanas Gustaitis. Jo sukurti ANBO lėktuvai prisidėjo ne tik prie šalies techninių pasiekimų, bet ir prie labai svarbios krašto gynybos ir oro erdvės sargybos. Deja, bet visi lėktuvai (be ANBO-I originalo, eksponuojamo Vytauto Didžiojo karo muziejuje) buvo sunaikinti Lietuvos okupacijų metu ir todėl neturime išlikusių pavyzdžių, kurie jaunajai kartai parodytų šiuos technikos ir mokslo pažangos laimėjimus bei deramai pristatytų Tarpukario Lietuvos aviacijos istoriją.

Nuoširdžiai dėkojame Vytauto Didžiojo karo muziejui už muziejų Prienuose, bei edukatoriams už įdomiai ir šiuolaikiškai pristatytą parodą, kurią galėjome apžiūrėti savo kiemelyje.

Informaciją rengė Socialinės priežiūros skyriaus vadovė E. Zaščiurinskienė